fbpx
.
נדלן|עיצוב|מימון|ייעוץ.

נדל"ן

טיפים ועצות לפני קנית דירה על הנייר

ישנם מספר נושאים חשובים שחייבים לבדוק לפני החתימה על חוזה המכר בדירה חדשה מקבלן, כדי להבטיח עסקה בטוחה ומוצלחת


מערכת | 12-2023

רישום הקבלן - ודאו כי הקבלן הבונה את הפרויקט רשום כחוק בפנקס הקבלנים ובעל רישיון בתוקף. בקשו מהמוכר להציג את הרישיון ובדקו שהוא מתאים לסיווג המקצועי והכספי של הפרויקט. זכרו שהאחריות החוקית היא של המוכר, אך חשוב שהוא עובד מול קבלן מורשה.

מוניטין ואיכות - לפני ההתקשרות, מומלץ לבדוק את המוניטין של הקבלן ואת רמת הבנייה שלו. בקרו בפרויקטים קודמים שהוא הקים, שוחחו עם דיירים וקבלו התרשמות על טיב העבודה, עמידה בלוחות זמנים, גימור ושירות של הקבלן. בקשו גם המלצות ממכרים אם יש.

בעלות על הקרקע - יש לוודא שהקרקע עליה ייבנה הפרויקט נמצאת בבעלות המוכר או שיש לו את מלוא הזכויות החוקיות לבנות עליה. בדקו שאין הערות, שעבודים או בעיות משפטיות הרשומות על הקרקע בטאבו. אם מדובר בעסקת קומבינציה עם בעל קרקע, חשוב לבדוק את כל התנאים והמסמכים של העסקה מולו.

היתר בנייה - ודאו כי למוכר יש היתר בנייה רשמי ומאושר על ידי הרשות המקומית, וכי ההיתר תואם בדיוק לפרויקט בו אתם מתעניינים (גוש, חלקה, מספר יחידות דיור וכו'). אם טרם הונפק היתר, שימו לב לתנאים המתלים בחוזה ואל תעבירו כספים מעבר למותר בחוק. במקרה כזה, מומלץ גם להתייעץ עם עורך דין.

מפרט הבניין - קבלו מהמוכר או מהמשווק מפרט מפורט על הבניין המתוכנן. בדקו את מספר הדירות, השטחים המשותפים, סוגי המתקנים והשירותים שיהיו בבניין. שימו לב במיוחד לנושאים הנוגעים לדירה שלכם - מספר החניות והמחסנים, אפשרות לרכוש עוד, האם יש הגבלות על הצמדת גינה/מרפסת, מה גודל החלקים הצמודים המקסימלי וכו'.

ביקור באתר הבנייה - מעבר לכל הבדיקות ה"יבשות", חשוב מאוד גם לבקר בעצמכם באתר הבנייה כדי להתרשם באופן בלתי אמצעי מהפרויקט, מהסביבה, מהתקדמות העבודות ומרמת הבנייה והגימור. אם הפרויקט עדיין בשלבים מוקדמים, בקשו לראות דוגמה לדירה או לחומרי הגימור.

לסיכום, רכישת דירה מקבלן היא עסקה משמעותית שדורשת בדיקות מקיפות ומעמיקות בטרם חתימה על החוזה. יש להקפיד הן על ההיבטים המשפטיים והטכניים של העסקה, והן על ההתרשמות האישית מהפרויקט ומהקבלן. ביצוע כל הבדיקות הללו, תוך התייעצות במומחים במידת הצורך, יסייע לכם לקבל החלטה מושכלת ולהימנע מאכזבות ותקלות בעתיד.

  כל הזכויות שמורות © 

סייר יועצים | בית מיקה, אלי הורביץ 4 רחובות 

אין באמור באתר זה כדי להוות ייעוץ פרטני, וכל עניין יש לבדוק ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגופם של דברים.