fbpx
.
נדלן|עיצוב|מימון|ייעוץ.

נדל"ן

הסיכונים ברישום דירה להשקעה על שם הילדים

בואו נדבר רגע על נושא שמעסיק הורים - האם כדאי לרשום דירה להשקעה על שם הילדים? זה נשמע כמו רעיון מבריק, נכון? אבל חכו רגע לפני שאתם רצים לעורך הדין. יש כאן כמה דברים שחשוב שתדעו.


מערכת | 07-2024

 נתחיל מהיתרונות, כי יש כאלה, ולא מעט:

1. חיסכון במס רכישה - זה יכול להיות סכום נכבד!

2. אפשרות לחסוך במס שבח כשמוכרים את הדירה (אבל שימו לב, החוקים משתנים כל הזמן)

נשמע מעולה, נכון? אבל רגע, לפני שאתם מתלהבים, בואו נראה מה קרה למשפחת ישראלי.

משפחת ישראלי חשבו שהם ממש חכמים כשהחליטו לרשום דירה להשקעה בשווי 2,500,000 ש"ח על שם בנם הבכור בן ה-25. הם חסכו במס רכישה, קיבלו משכנתא טובה, והכל נראה ורוד. אבל אז... טוק טוק, מי בדלת? ניחשתם נכון - רשות המסים!

מסתבר שמשפחת ישראלי המשיכו ליהנות מדמי השכירות של הדירה. אופס! רשות המסים קראה לזה "עסקה מלאכותית" (איזה שם מגניב, לא?) והתוצאות? לא כל כך מגניבות:

1. הם נדרשו לשלם את מס הרכישה שניסו לחמוק ממנו - 200,000 ש"ח. אאוץ'!

2. הם יצטרכו לשלם מס שבח כשימכרו את הדירה. עוד מכה לארנק.

3. והדובדבן שבקצפת? קנס של 30% על כל הסכום. עוד 60,000 ש"ח לפחות. יקר, מה?

אבל זה לא נגמר כאן. נניח שהבן של משפחת ישראלי, רוצה לקנות דירה לעצמו. פתאום הוא מגלה שהוא כבר בעלים של דירה (תודה, אמא ואבא...) וזה אומר שהוא יצטרך לשלם יותר מסים על הדירה החדשה שלו. לא בדיוק מתנה, אה?

אז מה אפשר לעשות? אם אתם באמת רוצים להעביר דירה לילדים, יש דרך חוקית לעשות את זה - מתנה! אבל גם פה יש כמה דברים שצריך לדעת:

1. הילד עדיין יצטרך לשלם מס רכישה, אבל רק שליש מהסכום הרגיל. זה כבר משהו, נכון?

2. אם הילד ירצה למכור את הדירה ולקבל פטור ממס שבח, הוא יצטרך לחכות. כמה זמן? תלוי:

   - אם הוא גר בדירה: 3 שנים

   - אם הוא לא גר בדירה: 4 שנים ואפילו אז, הפטור הוא רק עד 5 מיליון ש"ח. לא רע, אבל צריך לזכור את זה.

אה, ועוד משהו מעניין - אם קיבלתם דירה במתנה מההורים, אתם יכולים להעביר אותה לאחים שלכם בלי לשלם מס שבח. מגניב, לא? ואפילו אם ההורים נתנו לכם כסף לקנות דירה (לפחות 95% מהסכום), זה עדיין נחשב כאילו קיבלתם את הדירה מהם.

אז מה הלקח מכל זה? קודם כל, אל תנסו לעבוד על רשות המסים. הם חכמים, והם תמיד מנצחים בסוף. אם אתם עושים משהו - תעשו את זה בצורה חוקית ושקופה. תדווחו על הכל, אל תעשו הסכמים סודיים או מסמכים נסתרים. זה פשוט לא שווה את הכאב ראש (והקנסות!).

ואם אתם באמת רוצים לעזור לילדים שלכם עם דיור? יש המון דרכים לעשות את זה בצורה חכמה וחוקית. אולי כדאי לשקול לעזור להם עם ההון העצמי לדירה משלהם במקום? או אולי לחשוב על השקעה משותפת?

אז בפעם הבאה שאתם חושבים על רישום דירה על שם הילדים, זכרו את הסיפור של משפחת ישראלי. לפעמים מה שנראה כמו רעיון מבריק יכול להתגלות כמלכודת יקרה. אבל אל דאגה - עם קצת מחשבה, תכנון נכון, וייעוץ טוב, אפשר למצוא דרכים נהדרות לעזור לילדים בלי להסתבך עם החוק.

  כל הזכויות שמורות © 

סייר יועצים | בית מיקה, אלי הורביץ 4 רחובות 

אין באמור באתר זה כדי להוות ייעוץ פרטני, וכל עניין יש לבדוק ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגופם של דברים.