fbpx
.
נדלן|עיצוב|מימון|ייעוץ.

שוק הנדל"ן בגבעתיים 2023: ניתוח מגמות, מחירים והזדמנויות

שוק הנדל"ן בגבעתיים בשנת 2023 מתאפיין ברמות מחירים גבוהות במיוחד ובביקושים ערים. ניתוח של 251 עסקאות שבוצעו במהלך השנה מספק תובנות מעניינות על דינמיקת השוק ועל ההבדלים בין סוגי הנכסים.


בשיתוף נדל"ן | 2-2024

מתוך כלל העסקאות שנבדקו, 233 היו של דירות. המחיר הממוצע לדירה עמד על 3,227,022 ש"ח, עם שונות משמעותית בהתאם לגודל הנכס. דירות 2-3 חדרים נמכרו בממוצע ב-2,303,238 ש"ח, דירות 4 חדרים ב-3,541,154 ש"ח, ודירות 5 חדרים ומעלה הגיעו למחיר ממוצע של 4,940,741 ש"ח.

מבחינת סוגי הדירות הייחודיות, דירות גג כמו גם פנטהאוזים נמכרו במחירי שיא, כאשר העסקה הגבוהה ביותר הייתה ברחוב בן גוריון 250 בסכום של 10.4 מיליון ש"ח עבור דירת גג בת 6 חדרים. דירות קרקע ודירות עם גינה הן גם נכסים נחשקים עם פרמיית מחיר.

בהסתכלות על מחיר למ"ר, אנו רואים ממוצע של 40,472 ש"ח למ"ר בגבעתיים - מהגבוהים בישראל. המחיר למ"ר ככלל יורד ככל שגודל הדירה עולה, אך גם דירות 5 חדרים ומעלה מתומחרות בממוצע של כ-37,000 ש"ח למ"ר.

ברמת השכונות, המיקומים המבוקשים ביותר כוללים את רחוב כצנלסון, ויצמן, סירקין וגולומב. אזורים אלו מציגים באופן עקבי את רמות המחירים הגבוהות ביותר בגבעתיים. כך למשל דירת 3 חדרים ברחוב כצנלסון 94 נמכרה ביוני ב-2.67 מיליון ש"ח, ודירת 4 חדרים ברחוב גולומב 40 נמכרה ביוני בכמעט 4 מיליון ש"ח.

בהסתכלות רבעונית, לא נצפו שינויים דרמטיים במחירים לאורך השנה, אך יש מגמת עלייה קלה. רבות מהעסקאות ברבעון הראשון של השנה היו במחירים גבוהים במיוחד, דוגמת דירת 5 חדרים שנמכרה בינואר ברחוב בורוכוב 34 ב-7.9 מיליון ש"ח.

בהשוואות היסטוריות של העשור האחרון, ניכר שמחירי הדירות בגבעתיים מראים עלייה מתמדת. בחינת נתונים מהעבר מראה תשואות יפות לבעלי הנכסים, כאשר מרבית הדירות שנמכרו השנה השיגו עלייה בעשרות אחוזים בהשוואה לעסקאות מלפני 5-10 שנים באותו נכס.

לסיכום, שוק הנדל"ן בגבעתיים ב-2023 הוא שוק יוקרתי עם רמות מחירים גבוהות, המגיעות בממוצע ל-3.2 מיליון ש"ח לדירה ו-40,000 ש"ח למ"ר. הביקוש הגבוה, במיוחד לדירות גדולות בשכונות המבוקשות, שומר על יציבות המחירים ואף דוחף אותם כלפי מעלה.

בהסתכלות ארוכת טווח, השקעה בנדל"ן בגבעתיים הוכיחה את עצמה כמשתלמת, עם זאת יש לזכור שלכל נכס מאפיינים ייחודיים. כדי לקבל החלטות מושכלות, רוכשים ומשקיעים פוטנציאליים צריכים לבצע אנליזה מעמיקה תוך היוועצות במומחי נדל"ן המכירים היטב את השוק המקומי.

הנתונים עליהם מבוסס ניתוח זה נלקחו מתוך אתר הנדל"ן הממשלתי, וייתכנו אי-דיוקים או טעויות. הניתוח בוצע על ידי סוכנות  נדל"ן בשיתוף מערכת Pros100, ונועד לספק תובנות ומידע כללי בלבד. אין לראות בניתוח זה המלצה לרכישה או להסתמך עליו לצורך קבלת החלטות בנוגע לעסקאות ספציפיות.

סקירות בערים נוספים

  כל הזכויות שמורות © 

סייר יועצים | בית מיקה, אלי הורביץ 4 רחובות 

אין באמור באתר זה כדי להוות ייעוץ פרטני, וכל עניין יש לבדוק ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגופם של דברים.